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TabletopWelt

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Spartan Games has entered into a License Agreement with Microsoft Corporation to design and produce tabletop miniatures games for †œHalo®†, the global entertainment phenomenon. The first products will be on sale around the world through Spartan Games†™ sales and distribution channels in 2015.


 


The award winning †œHalo† franchise was first seen on the Xbox in 2001, but has since transcended video games to build a worldwide fan base of millions and inspired best-selling novels, comic books, action figures, apparel and more. Now exciting tabletop miniatures games can be added to the list.


 


Covenant-Presentation-Page1.jpg


 


Neil Fawcett, Creative Director, Spartan Games said †œOur design team are huge fans of †˜Halo†™ and this opportunity is the icing on the cake for them. After six years of successfully creating our own games and models, we can now work with Microsoft to bring epic †˜Halo†™ spaceship battles to gaming tables around the world. And if that†™s not enough, we†™re making fast and furious ground combat games as well. Hard to tell what is more exciting: invading Reach with our Covenant Fleet or assaulting ground defences with Spartans and UNSC Marines?†


 


UNSC-Presentation-Page1.jpg


 


For more information keep checking our website at www.spartangames.co.uk


Der Tod ist nur der Anfang!

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Bin mal gespannt wies damit weiter geht und ob sie da direkt das Firestorm Regelwerk für nehmen oder ein neues machen. Sonst könnte man ja direkt mixen und die Modelle holen wenn sie schön werden.

Ich seh das ganze zunächst mal positiv. Klar hat SG schon ne ganze weile damit zu kämpfen sich um alles zu kümmern. Aber das kann wieder ganz neue Leute dazu holen und sie als Firma damit stärken.

Du bist Herr deiner Worte doch einmal ausgesprochen beherrschen sie dich.

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Wird nicht mischbar sein und aus Plastik. Wobei ich ihnen nicht abnehme, dass sie da ein völlig neues Regelwerk entwickelt haben.

 

Spartans Hauptproblem ist aber das Halten der Leute. Die langen Durststrecken kosten sie einiges an Spielern.

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Ich würde hoffen, das sie einfach das FA Regelbuch verwenden und nur ORBATS für die HALO Fraktionen raus bringen.

Sonst sehe ich wirklich das Problem, dass sie auf die Dauer ihre Systeme nicht mehr Supporten können.

 

Werden das echt Plastik Modelle? Damit hat ja Spartan gar keine Erfahrungen.

Der Tod ist nur der Anfang!

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Hi Folks,

I thought I would answer a few questions on the forum to help us all acclimatise to the exciting news that we will be working with Microsoft to design tabletop games for the phenomenon that is Halo.

So, here goes:

1) The IP for Halo is owned by Microsoft. Spartan Games†™ role is to work with the Halo team to bring the stunning imagery of the Halo Universe to the tabletop.

2) Spartan Games owns the IP for Firestorm Armada, Firestorm Planetfall, Dystopian Wars, Dystopian Legions, Uncharted Seas and so on. These are game settings we are very proud of and this thrilling new development will not impact our existing plans for any of our games.

3) One of the questions raised, was that of manufacturing capacity. Halo is a game that is being realised in plastics, and we are proud to say that it will be manufactured in the United Kingdom. This external manufacturing process will ensure that our resin and pewter manufacturing will not be adversely affected.

4) As to whether our Halo games and other Spartan products can work together is not an issue. They are distinct gaming products that use their own rule set and mechanics †“ they are not designed to operate together because they exist in two completely different science fiction genres.

5) We have been working on the Halo project with Microsoft since early 2014 and have been careful to factor in its release schedule to complement the release schedules of our other games. Indeed, look out for many more announcements regarding existing and new products directly from Spartan Games.

Rest assured that we will be working on all of our games over the coming years, and we are hugely excited to be given the opportunity to work with Microsoft as bring such an exciting Universe to the gaming table.

Cheers,

Spartan Neil

Quelle: http://community.spartangames.co.uk/index.php?/topic/13000-can-fsa-and-halo-work-together/

Der Tod ist nur der Anfang!

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Was die Regeln angeht: Das werden garantiert leicht abgespeckte Versionen von Planetfall und Firestorm Armada. Eine Mischbarkeit der Systeme wird es aber schon deshalb nicht geben, weil Microsoft unter Garantie keiner Vermischung der IPs zustimmen würde.

Tabletop Insider - Das Magazin für Tabletop und Miniaturen
Overrealm - Mein Projektblog
Einen Darkover bauen Vers.2: Sich auf dem Markt nach den hässlichstmöglichen Minis umschauen und sie kaufen, zusammenbauen, gelb bemalen und Blutspritzer auf das linke Knie pinseln.

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Was nicht bedeutet, dass die Fans nicht ohnehin Stats für die SChiffe machen können/werden und somit auch in FSA gespielt werden können. Ist dann natürlcih nichts offizielles, aber es wäre durchaus möglich, dass so viele Ähnlichkeiten der Systeme entstehen, dass eine Übertragung recht Nahe an den Originalstats möglich wird.

Du bist Herr deiner Worte doch einmal ausgesprochen beherrschen sie dich.

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Das halte ich sogar für sehr wahrscheinlich. :-)

Tabletop Insider - Das Magazin für Tabletop und Miniaturen
Overrealm - Mein Projektblog
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Ich hoffe nur, dass die Regeln besser sind wie die Overseer Missionen. Da haben wir Mittlerweile einige gespielt und da ist einiger Mist drin.

Wenn die Regeln Spartan typisch unausgereift in den Handel, könnt das gesamte Projekt für Spartan eher schlecht sein.

 

Ich freu mich trotzdem schon drauf.

Der Tod ist nur der Anfang!

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Ja Halo ist auch nicht gerade mein Universum. Hätte mir da auch einige "bessere" für mcih vorstellen können. ABER man nimmt was man bekommt und ich finds spannend, dass "reine" Videospiellizensen es in den Tabletop-Markt schaffen.

Du bist Herr deiner Worte doch einmal ausgesprochen beherrschen sie dich.

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Spartan Neil has said in interviews that the Halo ship game will have no fleet-building rules

 

Das kühlt dann meine Begeisterung doch ein wenig weiter ab.

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Finde ich eigentlich cool. Ein schickes out of the box Raumschiffspiel hätte schon was. Die Modelle sind super und für komplexere Fälle habe ich Firestorm...

Und natürlich werden die Modelle sich irgendwie als Alliierte in meinen Firestorm-Flotten wiederfinden. :D

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Einen Darkover bauen Vers.2: Sich auf dem Markt nach den hässlichstmöglichen Minis umschauen und sie kaufen, zusammenbauen, gelb bemalen und Blutspritzer auf das linke Knie pinseln.

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Ja, wir haben mittlerweile schon einige Spiele hinter uns.

Du kannst die auf unserm Youtube Kanal schon einige Spielberichte ansehen.

https://www.youtube.com/user/GrueneHorde

Spielerisch gefällt es mir Halo besser als Armada. Die Regeln sind nicht ganz so umständlich und es spielt sich schneller.

Gleichzeitig ist es aber gut komplex. Die Bewegung ist, im vergleich zu Armada,sehr eingeschränkt und da ist der strategische unterschied. Die Regeln sind für Spartan Verhältnisse sehr gut geschrieben.

Wenn du schon Armada hast ist es eine nette Abwechslung. Wenn du vor der Wahl stehst ob du Halo oder Armada anfängst würde ich dir spielerisch zu Halo raten. Leider gibt es hald bei Halo nur 2 Fraktionen und für die auch noch fast keine Modelle.

Der Tod ist nur der Anfang!

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Neuheiten:

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HFCV05
Assault Carriers are monumental symbols of Covenant power, and among the deadliest implements wielded by the Prophets in their war against humanity. Each Assault Carrier is a potent instrument of conversion and compliance, capable of deploying thousands of troops and numerous fighter craft, backed by an array of devastating energy projectors that can burn entire continents to ash: a single CAS is sufficient to quell all but the most pernicious heresy, rebellion, or parasite outbreak. Colossally expensive to construct and few in number, the rare loss of an Assault Carrier is mourned by the entire Covenant.
Every major Covenant fleet has at least one Assault Carrier at its heart, if only because carriers themselves require a significant number of support vessels when operating away from High Charity or major outposts. Multiple carriers in a single fleet is unusual, but not unheard of. For example, the crusading Fleet of Sacred Consecration, commanded by the Prophet of Regret himself, is led by twin Assault Carriers, the Solemn Penance and Day of Jubilation. Together, these massive warships have scoured dozens of human worlds and bring righteous destruction to those within the Covenant who dare stand in the way of the Prophet†™s holy mission.
Contains: 1 resin Assault Carrier, 1 Medium/Small Sprue, 1 custom Formation Base, 1 Formation Sprue, 4 Covenant Token Sheets, 1 bag of 10 Halo Dice, 2 Statistics Sheets and A5 Formation Overlay Sheets. Model supplied unpainted and unassembled.

HFUN05
The Punic and its sister ships were the first of a new breed of warships drafted to fight a new style of colonial war in the waning years of the 25th century. Officially designated Space Control Vehicles, these massive carriers could transport and sustain entire Colonial Military Authority (CMA) expeditionary and interdiction campaigns in the remote Outer Colonies for months at a time, crushing dissent and terrorism before it could fester and spread. At least, that was the intent before Covenant fleets threatened humanity with extinction.
Punic-class supercarriers have served the UNSC well in numerous campaigns and holding actions during the Covenant War, including the heroic last stand above Estuary and as base stations for the decisive counterinsurgency and evacuation operations on Charybdis IX. Unfortunately, the destruction of each supercarrier also means an irreplaceable loss of elite crews and materiel that slowly erodes the UNSC Navy†™s overall effectiveness. By 2552 only a handful of Punics†™ remain spaceworthy, including the Trafalgar, pride of Reach†™s defense fleet.
Contains: 1 resin Supercarrier, 1 Medium/Small Sprue, 1 custom Formation Base, 1 Formation Sprue, 4 UNSC Token Sheets, 1 bag of 10 Halo Dice, 2 Statistics Sheets and A5 Formation Overlay Sheets. Model supplied unpainted and unassembled.

 

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