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TabletopWelt
obaobaboss

Neues Warhammer Rollenspiel auf dem Weg

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Auf der GW-Seite konnte man schon lesen, dass es beim kommenden Warhammer-Fest im Rahmen der verschiedenen Lizenzprodukte auch zu neuen Rollenspiel-Informationen kommen wird. 

 

Laut Grim and Perilous ist eine neue Edition Warhammer auf dem Weg:

 

Warhammer Fantasy Roleplay 4th edition To Be Announced May 27th

According to Games Workshop, big news concerning Warhammer Fantasy Roleplay is coming May 27th & 28th at Warhammer Fest! Back on January 26th, we cracked the story on Cubicle 7 Entertainment acquiring the Warhammer Fantasy Roleplay license. Looks like we were right on the mark, based on their recent Facebook post.

 

 

Ich hoffe ja auf ein Rollenspiel immer noch in der Alten Welt.
 

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Tja, mittlerweile hat der CEO von Cubicle 7 das Spiel offiziell angekündigt, bestätigt, dass es in der alten Warhammerwelt spielen wird, und erklärt, dass es sich an der ersten und zweiten Edition orientieren wird. Was genau das bedeutet, ist zwar ein bisschen vage, aber ich denke, damit meint er wahrscheinlich, dass es vom Spielmaterial her eher ein klassisches RPG werden wird als FFGs dritte Edition mit ihren zahlreichen Zusatzmaterialen (Spezialwürfeln, Karten, ec.).

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Das ist jetzt mal interessant ... naja, nicht wirklich ... C7 hat auch ein AoS-Rollenspiel mit anderen Regeln als das WHFRPG4 angekündigt, dieses allerdings erst für nächstes Jahr. Ich sehr jetzt zwar nicht wirklich das Potential für einen ordentlichen Rollenspielhintergrund im AoS-Setting (zu viele Orte einfach als Hintergrund für Schlachtberichte auf superepischem Niveau, nicht genügend normale Orte damit mehr als Monsterjagd/Dungeoncrawl spielen kann), aber lassen wir uns überraschen.

 

Wahrscheinlich hat C7 den WHF-Deal nur bekommen, wenn sie auch AoS mit abnehmen.

bearbeitet von Darkness

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Abseits vom Tabletop und Stormcasts gibt es da durchaus Potential. In den Romanen wird oft in Nebenhandlungen von den normalen Menschen erzählt (Free People), die in einer postapokalyptischen Welt hausen, irgendwie das Herrschen des Chaos überlebend, als Sigmars güldene Retter kommen. Die schrägen/fantastischen Orte und Welten hätten da sicher auch einen gewissen Reiz. 

 

Sollte man die Stormcasts im Spiel spielen, dann gebe ich dir auf jeden Fall recht.

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Das ist ja das Problem: es sind nur Nebenhandlungen und ich frage mich, ob es verkaufstechnisch so gut zieht, wenn der Werbeslogan mehr oder weniger ist "Hey, endlich kannst auch DU Herrn Fernerliefen und Frau Mirdochwurscht spielen, wenn sie die Dinge erleben, die in der Hauptrepräsentation des Hintergrunds nicht mal angesprochen werden."

 

Hm. Vielleicht bin ich nur zu pessimistisch oder AoS gegenüber zu negativ eingestellt.

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Da hast du schon einen Punkt. Beim Vergleich mit dem Tabletop könnte man das zwar beim alten Warhammer auch teilweise behaupten, aber zumindest in den Romanen etc. würde man da schon Ähnlichkeiten finden (habe ja selbst erst vor kurzem die Handlung eines Romans in meiner Gruppe mehr oder weniger geleitet).

 

Zudem ist da auch noch die Frage, ob man nicht doch auf Stormcasts und Co setzt, um die beiden Spiele weiter voneinander zu unterscheiden. Würde zumindest Sinn machen, dass man dann eben normale Leute in der Alten Warhammer-Welt spielt und die Überdrübersuperkrieger im AoS-Setting. Gibt/Gab es ja bei 40K mit normaler Soldaten und Space-Marines auch, oder?

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Kleine Neuigkeiten

 


More details emerge from Cubicle 7 at Gen Con 50! From Gears at RPG.net:

No details regarding release date. However, Cubicle 7 has advertised 2017.

Cubicle 7 (C7) has told fans that WFRP 4e will be released normally, meaning it won’t have a Kickstarter to raise funds.

WHFRP4 will be a bit different from first and second edition, but “if you stood on their shoulders, you could clearly see 4 from there”. It will not borrow anything from third edition, and is clearly looking to be the latest evolution of the classic D100 percentile system.

Default setting of WFRP 4th edition is The Enemy Within era of the Empire. By dialing the timeline back, they’ll let everyone enjoy the classic ‘Old World Feel’ and decide for themselves how far they wish to go into the Storm of Chaos/End Times material.

WFRP 4e is meant to be the “Look, a Bloodthirster! Run!” game, while Age of Sigmar is meant to be the “Look, a Bloodthirster! Charge!” game. Different power levels, different gonzo levels. C7 said that while they and other writers on WFRP4 are big fans of the classic Old World, they’re actually really looking forward to Age of Sigmar as a chance to do something that feels very different within the Warhammer mythos. C7 said they have hopes to develop Age of Sigmar’s setting into something very special, and those who were originally turned off by Age of Sigmar should give the RPG take on it a second look.

C7 said the current regime at GW is very enthusiastic about RPGs and is a dream to work with. C7 has already been offered free ad space in White Dwarf as a way of supporting the rpg-end of the Warhammer hobby.

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Da ich auch schon ewig auf der Suche nach dem Warhammer Fantasy Rollenspiel bin freut es mich zu hören, dass ein Neues raus kommt und wieder in der alten Welt spielt. Bisher scheiterte es entweder daran, dass ich bei der neuesten Version keine Lust hatte 50 verschiedene Bücher zu holen, oder aber an den teils frechen Preisen, die für die beiden Vorgängereditionen aufgerufen werden. 

 

Und beim Humble Bundle hätte ich blind die 20$ investiert, wäre der ganze Spaß auf Deutsch.

bearbeitet von ArcticSilence

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Also wenn das Ganze auf deutsch kommt bin ich dabei. Bin zwar auch des Englischen mächtig, aber in deutsch lest und spielt es sich doch wesentlich einfacher. :)

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Von ihrer Facebook-Seite

 

We’ve been hard at work on the new edition of Warhammer Fantasy Roleplay, and this week we’re going to be sharing the first big slices of news with you!

Release Date
There has been an amazing amount of excitement around Warhammer Fantasy Roleplay Fourth Edition – we’re at the beginning of the journey but it’s already been a tremendous project thanks to the energy and enthusiasm of all the Warhammer fans we’ve been talking to since the project was announced. Thanks to you all for being awesome, and thanks for your patience waiting for news!

Design lead Dominic McDowall is on hand to tell us about the game’s development:

“The initial plan was to make some small updates to the awesome second edition, and that would mean we would be able to release the game in 2017. We’re all huge fans of the first and second editions of WFRP, and we wanted to take the game back to those roots.

“When I got into the guts of the game I started seeing more opportunities to add in some of the things we’ve learned over the years. This more creative direction meant a longer development phase. Games Workshop are extremely supportive of us taking the time we need to make WFRP Fourth Edition the very best game it can be, and so that’s what we did. I’m very excited about the way things have come together!

“The release date of Warhammer Fantasy Roleplay Fourth Edition will be set for mid-2018, with a specific date to be set in a few months. Thank you for your patience while we invest the time to make the best game we can.”

We have some exciting events planned around the release date, so stay tuned for the latest new on those!

Covers
The initial releases for WFRP Fourth Edition will be a core rulebook and a boxed starter set. We’ve commissioned Ralph Horsley to paint a pair of covers for these which we’re very excited to share today! As you can see our desperate band have been enjoying some good times in Ubersreik, (or at least some of them have) before a familiar scene unfolds!

We’ll have more to share tomorrow, including news of the return of a multi-part campaign favourite from first edition, so keep an eye on our website and social media!

 

 

 

 

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Neues Artwork aus der Alten Welt, ich heule gleich :D

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Wie weiter oben schon zitiert planen die Jungs je ein Rollenspiel für Warhammer Fantasy und eines für Warhammer Age of Sigmar. Außerdem haben sie bereits verlauten lassen sich ziemlich bei der 1. und 2. Edition anzulehnen. 

 

Also fürchtet euch nicht, solange der göttliche Spielmeister am Tisch keine Sturmgeschmiedeten ins Abenteuer wirft, wird man auf keine treffen.

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Und wenn man noch Bestätigung möchte, hiermit wohl gegeben:

 

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WFRP-All-3-Core.jpg

 

Und Text:

The Warhammer Fantasy Roleplay Fourth Edition pre-order opens later this week! To whet your appetite, here are 4 things you can expect from the new edition of this beloved game.

Your Warhammer for You!
Something that is really core to *our* WFRP is that we’ve created tools for you to play *your* Warhammer Fantasy Roleplay. We recognise and support that everyone plays their own version of the rules and the setting, and we fully embrace and encourage that. It’s your game! With 30 years of history under its belt, Warhammer Fantasy Roleplay means a lot of things to a huge number of players.

Ideal starting point
Not much experience with RPGs? The Warhammer Fantasy Roleplay Starter Set is designed to be the ideal introduction, with a structured adventure to help you learn how to play. Also containing a guide to Ubersreik, there’s loads of gaming material for more experienced GMs too!

System matters
WFRP4 uses ten-sided dice, and a tuned-up version of the familiar d100 system. You can tailor the rules to your preferences or different in-game situations, choosing from a menu of fast ‘roll under’ Simple Tests, Dramatic Tests giving success levels where you need more than a ‘yes or no’ result, and even barely rolling at all, if that’s your style.

Passion for Warhammer
Our creative team are lifelong players of the three previous editions of the game, and between us we’ve worked on all these editions too! We bloomin’ love Warhammer, and we think it shows.

We’ll be bringing you more on WFRP4 regularly, so watch this space! And, very excitingly, pre-orders go live on Thursday

 

 

 

Alles von der Facebookseite von cubicle7

bearbeitet von obaobaboss

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Neues zum Kampfsystem

 

Neues zum Kampfsystem
https://www.facebook.com/Cubicle7Entertainment/photos/a.391837227551716.83375.334718073263632/1605946776140749/?type=3&theater


Warhammer Fantasy Roleplay Preview - Combat

The combat system for WFRP Fourth Edition has its roots in earlier editions of the game, but we’ve made significant changes. The design goals were to speed up fights and eliminate boring stalemates arising from repeated attack roll failure.

When you get into a confrontation, everyone acts in Initiative order. We’ve added in a few alternative options here for you to tailor the game to your play style. You can keep things simple and just use the Characteristic, or introduce some randomness and deploy the GM catchphrase ‘Roll for initiative’, plus several other permutations.

Every combat round you get to move and do something. The ‘something’ might be using a skill, making an attack, casting a spell, and so on. An attack isn’t meant to only represent one swing of a sword arm. It’s movement, positioning, timing, dodges, feints and parries - all the things that happen in exciting fantasy combat.

D100 systems can suffer from so-called ‘whiff factor’ – endless inaction due to everyone failing rolls time and time again. This was something we wanted to eliminate as much as possible. One of the new mechanics we introduced to help with this in combat is called Advantage. You can gain Advantage from sources including Surprise, Charging and winning an Attack Test. Each point of Advantage gives you +10 to your Attack Tests, and represents you pressing your foe back, gaining control of the space, gaining confidence, leaping onto the table, kicking sand in their face, or whatever you feel is appropriate to the battle at hand.

When you attack your foe, you both make a Weapon Skill Test and compare your success levels. If the attacker wins they will have the chance to do damage and gain a point of Advantage. If the defender wins, they don’t inflict damage but do gain the Advantage as they dodge or parry and take the upper hand. There is always an outcome from a combat round – the least that can happen is someone gains Advantage.

You can win multiple points of Advantage, and you keep them until you lose an Attack Test, take a wound or the combat ends. So, if you keep rolling well, you’ll get in your stride and do better and better. But if you lose a Test you’ll lose all your Advantage. It’s a huge amount of fun, especially if you have the Talents or Spells that let you steal Advantage! You get a real sense of turning the tide of battle, or of getting unstoppable momentum and cleaving through your foes.

There are loads of possibilities and outcomes that these rules bring to the table: a combatant can whale on a bunch of lesser foes first, build up a pool of Advantage and then unleash that on the big baddie. Combining the various Skills and Talents that allow characters to work together to make the most of Advantage adds a tactical edge to this exciting way of determining the outcome of a fight.

But it’s certainly not all one-way traffic! Adversaries have special abilities that are powered by Advantage, so can become progressively more powerful. And there’s loads of fun times for the GM in deciding when to use monster abilities, or simply keep a bonus to hit.

And if your foes are building their Advantage up to truly scary levels, Characters can use a point of Resilience (more on this in a later preview) to remove it.

Critical hits are a staple of WFRP, and in Fourth Edition occur on especially successful blows, as indicated by the roll of a double. In addition to extra damage and special wounds, critical hits can inflict a variety of Conditions that change the way combat works for those who receive them.

That’s the core of the new combat system. Of course, there’s much more to it - Strength and Toughness work in ways familiar to players of First and Second Edition, as does armour. Hits are locational. There are fumbles, and ranged combat throws in some interesting and original quirks.

We’ll be talking more about Warhammer Fantasy Roleplay in future previews. Pre-orders for the WFRP Rulebook, Collector’s Limited Edition Rulebook and WFRP Starter Set are open, you can find out more here. http://shop.cubicle7store.com/Warhammer-Fantasy-Roleplay

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Ganz übersehen hier die Infos von einem Gespräch des UKGE zu teilen

Our very own The_WFRP_Companion is chatting to Dom McDowall at UKGE and relaying 4E info on the Discord server now. Will continually update add he's posting...

1) Setting will be 8th edition focus but generally should be backwards compatible.

2) The rumour PDF is out this weekend is FALSE, no clue where it came from.

3) No era books planned, lots of modern places like regions of the Reik, Lustria, Ultjuan are more the focus.

4) Starter book is very distinct to core book, it's got simple rules and the adventure but the sourcebook on Ubrtsreik has lots of mileage.

5) Conversion for 2nd to 4th isn't planned but they'll definetly considrr it if they have time.

6) No gnomes (sad face from me).

7) On Fimir it was, "I know the answer to that but I can't say".

8) If they get to do Ulthuan Elf magic is a yes. They read fan sources a while back and will again on that note. Like Swords of the South.

9) Core rule book should very much be all you need, lots of spells he said.

10) Advantage isn't capped. They used tokens to track it, dice also work.

11) TEW directors cut will be a prequel setting, still rooted on 1e. But modern otherwise. It will have lots of surprises for people who already played it, no word on specifics like Gideon the.. person. Who's not anything else.

12) The whole TEW end chapter is being redone! No Empire in Flames and prob no SRiK.

13) They might not be able to run a contest, needs GW approval. Everything said online needs approval really. But they can easily help out with Five Page Fiction.

14) Told him about the Reddit, Discord, stuff like [personal WFRP conversion projects]. Talked a bit about Vermintide, they're buds with Fatshark. Dom grew up with 1e, he's a huge fan

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