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Ovaron76

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Über Ovaron76

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  • Geburtstag 14.04.1976

Contact Methods

  • Website URL http://www.tabletop-rheinmain.de

Profile Information

  • Gender Male

Converted

  • Armee Imperium, Ogerkönigreiche
  • Spielsysteme Warhammer Fantasy
  1. To minimize the posting work for new updates I will post update news to AC facebook page instead to the different forums: https://www.facebook.com/www.armycreator.de Gruß Ovaron
  2. ArmyCreator (v2.59) - Added option for deleting roster in CreatorCloud - CreatorCloud itself now only stores RST files and will generate HTML from RST - All old HTML files have been deleted from CreatorCloud. Please upload the RST files.
  3. Hallo, ich würde gerne in die CreatorCloud einige statistische Auswertungen einbauen, mithilfe deren Hilfe man sehen kann welches die meist benutzen Einheiten / Gegenstände etc. pro Armee sind. Dies macht allerdings nur Sinn wenn die Datenbasis entsprechend groß ist. Aus diesem Grunde möchte ich Euch bitten Euere Armeelisten als RST in die Cloud zu laden (insoweit es sich nicht um eine geheime Liste handelt). Listen welche zwar hochgeladen aber nicht mit anderen geteilt werden, ignorieren die Auswertungen allerdings (privat bleibt privat). Gruß Ovaron
  4. Added Icons and comments to CreatorCloud
  5. ArmyCreator v2.56 has been released ArmyCreator is introducing the CreatorCloud. With the help of the CreatorCloud, you can easily manage all your rosters and (if you like) make them available to the community. The Cloud has an own webside and is also fully integrated into the ArmyCreator. Transfer from and to the CreatorCloud can be done via HTTPS (recommended) or HTTP. Just give it a try, first you have to create your CreatorCloud account at the webside https://cloud.armycreator.de
  6. ArmyCreator v2.54 has been relesed with the following new features/bugfixes: - Added tooltips in HTML preview for items and options description - Tooltips will also be avaiable if you open the HTML file in a web browser - Unit tooltip in building screen will now also show profiles for mounts - Decreased tooltip showup time to 2 seconds and duration for tooltips to 15 seconds - Speedup of unit table in building screen - Units which have attachmends are printed in light red - Units who are attachments got a red border on the left and right side - Description for General, Champion, Musician and Standard is no longer shown in unit tooltip - Description for General, Champion, Musician and Standard is no longer shown in HTML tooltip - Added support for uploading HTML roster to http://file.io - With this upload you can easily transfer your roster to your tablet/phone - If tooltips are activated you should have all you need inside of this html roster - Download from file.io will only work once after this you file is deleted from the server - If you want to transfer your file to another phone/tablet you have to upload it again
  7. Version 2.51 has been released with the following changes (from v2.48 to v2.51): - Bugfix for mounted units with barding option - Another Bugfix for mounted units with barding option - Added copy and paste option for units (in context menue) - Added comment function for units. - By first start of AC this function is disabled an can be enabled via context menu. - The status if comments are enabled or now is saved on exit. Comments can be added by double clicking to the comment cell of the corresponding unit.
  8. First draft of a documentation for the ArmyCreator is avaiable: http://www.armycreator.de/foren/Documentation_ArmyCreator.pdf
  9. 25.09.2017 ============================================================================================= - ArmyCreator (v2.48) - Source code updated to Java 9 - AC will run now with Java 8 and Java 9 - First version of close combat calculator added - You have to choose attacker and defender via right click on the roster table
  10. Seit heute ist Java 9 verfügbar. Da sich einige Dinge in Java 9 geändert haben startet der ArmyCreator in der Version kleiner 2.48 nicht unter Java 9. Version 2.48 unterstützt Java 9 bereits (läuft dann sowohl mit Java 8 wie auch Java 9), jedoch wird es aufgrund der Combat Calculator Funktionalität noch ein paar Tage dauern bis sie veröffentlicht wird. Aktuell laufen die Tests hierfür. Aktuell sollte Java deshalb noch nicht auf Version 9 aktualisiert werden. Gruß Ovaron
  11. Hi, Magna. Erstmal vielen Dank für deine Grafik, sie ist sehr hilfreich! Festgelegt wurden folgende Regeln: Was ich meinte ist in Deinem Beispiel O2: Er hat keinen Kontakt zu G2 aber seine Aufpralltreffer gehen trotzdem auf G2 wenn ich vorher ansage das alle Treffer auf G2 gehen. Und würde ich die Aufpralltreffer auf G1 ansagen dann geht auch der Aufpralltreffer von O4 auf G1 welcher diese garnicht berührt. Gruß Ovaron
  12. Danke für die Antwort. Es ging mit auch um den Fall was ist wenn z.B. ein Oger aus der Einheit gar keinen Kontakt zum Gegner besitzt welcher die Aufpralltreff erhalten soll. Aber hier wird dann einfach von ausgegangen meine Enheit berührt irgendwo den Gengner also kann ich die vollen Aufpralltreffer auf den Gegner lenken. Passt. Gruß Ovaron
  13. Uns ist gestern Abend aufgefallen das das Thema Aufpralltreffer und Mehrfachangriff nicht eindeutig geregelt ist. Was passiert wenn z.B. ein Streitwagen einen Mehrfachangriff auf mehrere Einheiten ansagt? Genauer gesagt wie werden die Aufpralltreffer behandelt? Erhält jede Einheit die vollen Aufpralltreffer? Werden die Aufpralltreffer für jede Einheit getrennt ausgewürfelt? Wird 1x gesamt gewürfelt und ich kann die Aufpralltreffer aufteilen wie ich mag? Wie wird dies z.B. bei normalen Einheiten mit Aufpralltreffern gehandhabt (z.B. Ogern)? Erhalten alle gegnerischen Einheiten dann die vollen Aufpralltreffer oder werden diese aufgeteilt je nachdem welches Modell mit welcher gegnerischen Einheit Kontakt hat? Was passiert wenn 1 Modell zu 2 Einheiten Kontakt hat. Gerade bei breiteren Einheiten/Streitwägen (ist dies relevant). Gruß Ovaron
  14. Just a short teaser what the ArmyCreator will get in the future (the Close Combat Calculator): At the moment it is in development and hopefully all bugs should be eliminated in the next 1-2 month.
  15. Update ArmyCreator (v2.45) - Last settings (Windows size, window position, opened datafile, tooltip status) will be saved on exit - Last settings will be loaded on startup - At army selection screen last open datafile will be selected by default - If you want to delete "old settings" just delete the file config.properties in AC main directory - Saved rooster not contains used datafile and if you try to load a rooster with the wrong datafile you will get a info window. - v2.45 rooster can only be loaded with ArmyCreator 2.45 or newer (not with older versions) - Bugfix for operating systems without graphical transparency - Big speedup and code simplification - Print multiplication factor for Nx in HTML roster - Deployment slots will be calculated